PRZEDSZKOLNY KONKURS UKŁADANIA PUZZLI
Dziś w naszym przedszkolu odbył się finał konkursu układania puzzli.
Zabawa puzzlami przygotowuje do nauki czytania i pisania, ponieważ wykorzystuje wspólne dla tych czynności procesy organizacji spostrzegania: zdolności dokonywania operacji analizy i syntezy wzrokowej.
Układanie puzzli związane jest bezpośrednio z obszarami odpowiedzialnymi za spostrzegawczość, zdolności różnicowania figur, koordynację analizatorów (oczu i rąk).
Korzyści z układania puzzli:
- ćwiczy koncentrację i cierpliwość
- uczy rozpoznawania kształtów, cyfr i liter
- świadomość mocy sprawczej [tworzenie obrazka własnymi siłami od nowa]
- ćwiczy chwytność palców oraz precyzję ruchów
- świetny czas spędzony z rodziną/kolegami/rodzeństwem
- rozwijanie wyobraźni oraz estetyki
Konkurs, który odbył się w naszym przedszkolu, składał się z dwóch etapów. W każdym z nich dzieci układały puzzle na czas.
W pierwszym etapie wszyscy uczestnicy układali puzzle w swoich grupach pod koordynacją nauczycieli.
Konkurs przeznaczony był dla wszystkich dzieci w trzech kategoriach wiekowych:
- trzylatki
- czterolatki
- pięcio, sześciolatki
Uczestnicy konkursu zarówno w pierwszym, jak i w drugim etapie losowali puzzle, które układali.
Do finału zakwalifikowało się po pięć dzieci z Motylków, Biedronek oraz po troje dzieci z Delfinków, Słoneczek i Stokrotek.
Dyplom i nagrodę otrzymały dzieci:
Motylki – Oliwia Szuflińska
Biedronki – Lena Łacheta
Z grup najstarszych przyznano trzy miejsca:
- Antonina Żywicka – Słoneczka
- Szymon Siekiera – Stokrotki
- Dawid Czułek – Słoneczka
Główne nagrody z dyplomami oraz nagrody dla wszystkich uczestników konkursu wręczyła Siostra Dyrektor w obecności całego przedszkola i nauczycieli grup.
Poprzez zabawę puzzlami dziecko uczy się kontrolować swoje ruchy zgodnie z własną wolą, koncentrować, planować, ćwiczyć umysł, szukać rozwiązań i powtarzać. Dziękujemy dzieciom za udział w konkursie, a rodziców serdecznie zachęcamy do takiej zabawy.
s. Weronika
/koordynator konkursu/